tisdag 16 mars 2010

Skiten i byxorna

Jag har aldrig någonsin i mitt liv blivit så skrämd som tidigare idag.
Solen sken. Stack i ögonen.
Jag gick och funderade på något alldeles vettlöst och idiotiskt, medan jag snackade med Jossan.
Vi var ilskna som två steroidpumpade getingar.
På grund av en totalt oförståelig föreläsning.
Vid trottoaren stod en tant och såg fånig ut.
Jag irriterade mig på henne.
Funderade på varför hon stod där.
Som om hon väntade sig att det skulle börja regna ner pengar från skyn.
Plötsligt spang något stort, svart och skräckinjagande över trottoaren framför oss.
Jag vrålade som om jag nyss sett en rabiessmittad björn.
Jag dog nästan.
Fåntanten skrattade, och klappade nöjt om sin svarta labrador.
Jag intalar mig fortfarande att Jossan blev lika rädd.


Efter x antal timmar har jag nu i väldigt seg takt tagit mig igenom alltför många sidor med finsk text.
Har troligen missförstått 90%.
You can't blame one for tryin'

Nu lägger ja mig psykiskt utmattad platt på golvet och lyssnar på Eels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar